vrijdag 4 september 2009

De eerste week

Beste mensen, de eerste week zit erop. Met bagage fietsen is toch zwaarder dan ik dacht. Gelukkig heeft Herman een paar dagen de voortassen aan zijn fiets gehangen, dat scheelde in het gewicht.
De eerste dag was het heet, maar nadat ik Herman in Utrecht heb afgehaald zijn we tot Wijk en Aalburg gekomen. De tweede dag was het niet zo heet meer - het regende zelfs pijpenstelen - en belandden we in Lille in Belgie. Zo zijn we door het dal van de Maas tot aan Reims gefietst.
Toen we daar zaterdag aankwamen bleek de meest dichtbije camping 15 kilometer ver te zijn, en de jongen van de VVV wist niet hoe je er per fiets moest komen. Dus hebben we maar een jeugdherberg gezocht.
Zondag hebben we na de kerk het museum van de boosaard (Beaux Arts) bezocht, met het wereldbroemde schilderij getiteld 'De dood van Marat'. Daarna naar de kerk van St. Remi, waarnaast zich een historisch museum bevindt. Om zes uur 's avonds was er een orgelconcert.
Maandagmorgen is Herman per trein vertrokken. Gelukkig hadden we de zes benodigde kaartjes al op zaterdag gehaald, want het uitzoeken daarvan duurde de dame aan het loket een uur.
Wel: Nu alleen verder. Met eigen voortassen. Op richting Taize.

1 opmerking:

  1. Heej,
    Ik wist helemaal niet dat ik reacties mocht plaatsen, nou kan ik stiekem allerlei geruchten verspreiden. Wisten jullie trouwens dat Cees eigenlijk een motortje in zijn fiets heeft? En dat als de berg te stijl wordt hij een stand-in het over laat nemen?
    Maar even serieus, het was erg gezellig om samen naar Reims te fietsen, en ik geloof niet dat Cees ooit zo vaak in een week voor me gekookt heeft :)
    Gg
    Herman

    BeantwoordenVerwijderen